tisdag 19 oktober 2010

Spagettigudstjänst :)

Då var det tisdag, en regning sådan har det varit också, men det gör mig absolut ingenting... det är rätt så mysigt faktiskt:) Har varit o jobbat i vanlig ordning.. eller lite ovanligt var det för jag har fått öppna två dagar i rad vilket innebär att jag kommer hem bra mycket tidigare :) Hade jag fått bestämma hade jag ju öppnat alltid, har så mycket mer att göra med ledig tid på eftermiddagarna istället för morgnarna... men men... man får inte alltid som man vill. Igår hämtade vi med oss kusin M hem, han var här o mös i några timmar, alltid härligt :) En annan sak som också är härligt med att jag får öppna är att jag får hämta E på dagis, annars e det bara lämningar som gäller för mig och det är ju mysigt det med, men det är nåt visst att få hämta ibland också :)
Idag efter att jag hämtat E så gick vi hem och hämtade vår lilla Tekla, vi tänkte vara snälla o gå en långrunda med henne eftersom A e sjuk o ligger o vilar bort sin feber. En liten lagom runda på en timme blev det och sen var det dags att bege sig mot församlingshemmet för spagettigudstjänst, en tillställnings som anordnas av församlingen, det är en mysig familje/barn inspirerad gudstjänst på ca en halvtimme med mycket sång och efteråt bjuds alla på köttfärssås och spagetti:) Brukar vara mest familjer från dagisen, bra uppslutning från E´s avdelning, det gillar vi :) Kul att träffa alla föräldrar o fröknar utanför dagis :)
Nu sitter jag o Tekla här i soffan o myser... popcornen är uppätna o pepsin snart slut, funderar på om jag kanske ska bädda ner mig i sängen o kolla på de sista avsnitten av Gilmore girls för denna gången... sen e det ju dags att börja om från början igen ;)
Imorgon e det fotografering på dagis, E´s första, känns lite spännande :) Har redan bestämt vilka kläder hon ska ha :) O som tur e så har vi sovmorgon, så det blir en nyduschad o fin tjej som kommer lagom till fotograferingen :)
Jaha.. då var det nog färdigbabblat för idag.. återkommer en annan dag :)Ha det toppen :)

Kram

Inga kommentarer: