torsdag 20 oktober 2011

Frustration är dagens tema:(

Hej hopp :) Idag är jag hemma med mitt lilla troll, hemskickad från dagis igår med feber :( Idag är febern inte hög, men det där allmäntillståndet är väl inte riktigt som det ska vara. Men med massor av mys ska vi väl kunna få bort dessa trista baciller .
Började morgonen med att torka upp en massa spilld juice o clementinkladd från vardagsrum bordet, hade precis plockat undan trasan o satt mig ner när jag hör ljudet av juiceglaset som faller igen... hur glad blir man då :( Jag vet ju att det inte är med vilje... men lite tokig blir jag allt... det går snabbt över som tur e och sen e allt som vanligt igen... men hallå... två glas juice inom loppet av tre minuter.... lite irriterad får man lov att bli va ? Annars har morgonen varit rätt så lugn... lite febergnäll, men det får man ju ta... det är bara o gosa lite extra så blir allt bra igen :)
Var precis nere i tvättstugan o hängde upp lite tvätt.. varav E´s nya färglada randiga tröja som hon har haft en gång... ni vet en sån där med vit, röd , grön, blå rand... jag har egentligen slutat köpa sådana för jag blir lika besviken varje gång den vita randen blir missfärgad, men just denna kunde jag inte motstå. Jag blev i alla fall tokglad när jag tog ut den och såg att den var intakt, vände rätt den o skulle precis hänga upp den... då upptäcker jag en stor matfläck på ... ja just det... den VITA randen.... AHHHHHHHHH, och då har jag ändå haft vanish i... jag blir TOKIG, det är så fruktansvärt frusterande. Nu har jag i alla fall sprayat vanish direkt på fläcken, satt vanish i tvättmedelsfacket och tvättar den igen.... håller tummarna !!
Imorgon blir det jobb för min del och A ska stanna hemma, sen e det helg... snacka om att det GILLAS... ska ta det lugnt o bara mysa hela helgen, tror vi får hoppa simningen eftersom E är dålig nu, kan nog behöva vila lite extra så att hon kan träffa kompisarna igen nästa vecka:)
Nästa vecka får vi äntligen hem våra fina vänner som har varit borta nästan en hel månad... ska bli så skönt att träffa dem igen .... lilla T måste ju ha blivit jättestor på denna månaden :)
Jaja.. det var nog färdig gnällt för just nu :)
Hoppas ni har det bra där ute :)

Kram

Inga kommentarer: