torsdag 10 november 2011

Hantverkare på besök ...

.. o det väsnas som tusan... elller som E sa... - mamma, det låter förfärligt högt :)
Det är äntligen dags att få lagat toan på ovanvåningen... helt ok att slippa dra ner E de gånger hon vaknar mitt i natten o behöver kissa... kanske till och med så att hon klarar det själv och jag kan få sova vidare ;)
Jag har från och till i mååååånga år haft påbyggda naglar, med anledning av mitt jobb håller de inte så bra, och ibland tar jag en paus... men ett tag nu har jag haft nagel abstinens och igår var jag äntligen hos snälla C och fixade naglarna... nu känner jag mig hel o fin igen:) Nu är det bara frisyren som ska fixas också, bara två veckor kvar, sen blir luggen fin igen också :)
Idag har jag o E ledig dag och den ska vi använda till o mysa o ta det lugnt, precis så som lediga dagar ska vara :) Snickaren var precis nere o sa att de nog skulle bli klara under förmiddagen så då kanske det till och med kan bli lite shopping i eftermiddag ;)
Till helgen vankas det fest, syster R fyller år och det ska vi fira med partaj :) En av mina andra systrar , I , ska komma hit o passa E ... mysigt :) Får passa på o ha henne som barnvakt ett tag till... innan man vet ordet av så e hon ju stor nog att va med på våra fester... hon e ju snart sjutton :) Som tur e så är den sista lillsyrran bara tretton, så henne kan vi väl lita på som barnvakt i några år till ;)
Nu ska jag fixa kaffe till snickaren... hörs snart igen :)

Kram

Inga kommentarer: