torsdag 25 juli 2013

Tänder, tänder o så lite mer tänder :)

Ligger i soffan o myser, min nya one piece är på och jag har tänt lite ljus, alldeles jättetrött är jag men kan inte slita mig från soffan riktigt än :)
Som rubriken kanske tipsar om så handlar det mycket om tänder just nu i vårt lilla hem:) Två av Moas kindtänder är igenom och ytterligare två ligger o trycker på, lite halvfebrig o gnällig e hon, men det kan man ju förstå... kan ju inte vara skönt :( Elin har haft en väldigt lös tand ett tag nu som envisats med att sitta kvar, men härom natten ramlade hon ur sin säng och lyckades då knocka ut tanden och samtidigt skaffa sig en rejäl fläskläpp, jaja, nu är den ute i alla fall och den nya tanden som redan var ute kan få ta sig fram till rätt plats:) Hennes ena framtand i överkäken fick dras ut förra året då den var skadad sen innan och nu är den andra framtanden också lös, så det ska bli spännande o se hur tannalös hon kommer vara snart :)
Moa började ta lite steg för någon vecka sedan, men har sen bara tagit det lugnt, nån steg lite då o då fram tills idag , idag tror jag hon bestämt sig för att ta tag i sitt gående och har tränat en hel del... hon e så himla gullig när hon tränar:) Hon har ju en hel dag på sig att öva så att vi kan säga att hon började gå innan hon fyllde ett ;) På lördag fyller hon alltså ett år, det känns stort... fortfarande sååå liten, men ändå så stor helt plötsligt:) Sen om några veckor har vi en tjej som fyller fem... känns helt tokigt, men så kul på samma gång :) Händelserik tid framöver, mycket härligt att se framemot :)
Förra veckan spenderade vi i svägerskans underbara stuga i Dalsland, vi hade underbart väder och hela släkten var samlad:) En helt underbar vecka med mycket avkoppling och trevligt sällskap :) Kusinerna har busat och haft så mycket skoj ihop :) Så mysigt att se vilken glädje de har av varandra:)
Nu ska jag nog ta o göra mig redo för sängen... tror inte jag klarar av att se färdigt filmen :)






 
 
 
Ha det toppen :)
Kram

Inga kommentarer: