fredag 23 november 2012

Solig morgon :)

Godmorgon :)
Sitter här vid köksbordet och njuter av en underbart härlig morgon, solen tittar fram så smått och ger mig hopp om en härlig dag :) Lyssnar även på Elin som sitter inne i soffan med surfplattan och spelar favoritspelet, subway surfer, med jämna mellanrum hör jag ... men fan....helvete... jag har försökt säga till henne att inte använda desssa ord, det har inte hjälpt så nu kör jag ignorering i den mån det går... tyvärr så vet man ju var det kommer ifrån.... jag kan vara liiiiiite skyldig, man hinner ju inte alltid censurera sig när ilskan eller irritationen är framme. Sen låter det ju faktiskt lite sött när man hör henne, i nästa sekund står hon här bredvid mig för att visa hur bra resultat hon fått, eller att hon fått en hemlig låda med nåt coolt innehåll i .... härligt :) Moa stackaren ligger i sin säng o vilar, alldeles snuvig och lite hostig e mitt lilla hjärta :( Men glad ändå som den lilla solstråle hon e :)





Igår bakade jag o J alla glasstårtorna till dopet,, idag ska vi bara mysa med barnen o ha lite pyssel o bakdag, imorgon e det soppkok som gäller och på söndag e det äntligen dags för dop :) Ska ta en promenad till affären innan vi går hem till J, måste handla lite till kvällsmaten och sen måste vi inom och lämna tillbaka filmerna som Elin hyrde förra fredagen :)
Igårkväll satt Elin i sängen och kollade på jul i Ankeborg, hon hade pratat om filmen hela dagen och när jag äntligen hade hittat vilken hon menade och satt igång den så var hon väldigt glad :) Efter en timme ungefär kommer en väldigt ledsen Elin ut från rummet, när jag frågade vad det var så sa hon att när musse blev ledsen så blev hon också ledsen :( Till saken hör att Elin var övertrött, så när tårarna väl hade börjat så slutade de inte (kan också ha med saken att göra att hon är min dotter) , så efter en stund hade hon jätteont i sitt ben också, och av erfarenhet brukar lite alvedon hjälpa mot detta, så en skvätt alvedon senare sitter en lite lugnare Elin i soffan o säger (lite besviket) : mamma, jag trodde du skulle säga... men lilla vän vad händer ? .
Det visar sig at jag visst brukar säga så och det betyder visst mer för henne än jag visste, så i fortsättningen ska jag försöka komma ihåg när min stora tjej är ledsen, att det rätta sättet att hantera dett på är att fråga... men lilla vän, vad hände ? :)
Jag tror nog det är dags o plocka undan efter frukosten, klä på Elin o mig o kanske sätta fart på denna dagen :)
Jag önskar er alla en underbar fredag :)

 
Kram

Inga kommentarer: