tisdag 23 mars 2010

Då var det dags igen:(

Känner att jag inte är så duktig på att uppdatera min blogg mer än när jag är hemma med en sjuk lite E, så det är väl lika bra att göra det denna gången också.
Vaknade natten mellan söndag o måndag av konstiga ljud från E´s rum.... satte mig spikrak upp i sängen då jag insåg var det var... hon kräktes stackaren:( Det blev till att gå upp o duscha o tvätta o byta sängkläder.. efter en stunds donande så var vi redo att bädda ner oss igen, denna gången i min säng tillsamans med en hel massa handdukar som säkerhet. Det blev inte så farligt mycket mer kräkande, två tre gånger till, men stackaren var tagen nog av det. Skulle stanna hemma igår med henne, men det blev till att jobba på eftermiddagen, så A kom hem tidigare och var hemma med en väldigt slö liten tjej som fram åt eftermiddagen också hade fått feber. Idag och imorgon däremot stannar jag hemma med henne... just i denna stund liger hon på soffan o sover, har sovit i två timmar nu... har fortfarande bara ätit riskakor o blåbärssoppa sen igår, men verkar tycka att det är helt okej, så jag tror vi kör den menyn en stund till.
Igår var det meningen att J o V skulle komma hem... har ju varit borta i tre månader så det ha vi sett fram emot, men på grund av strejk på flygbolaget kommer de nog inte förrän idag. Vi har bokat träff på torsdag, så tills dess hoppas jag att vi e friska så vi kan kramas o pussas o busas :)
Sen har vi inte heller träffat M, S o E på länge, så en date är inbokad på måndag.. hoppas verkligen att den också blir av... vi saknar ju dem :)
Annars e det mest bara jobb på G... lite avundsjuk på delar av familjen som åker till Island imorgon.... hade gärna följt med.. men e självklart också glad för deras skull, vilket underbart påsklov de kommer att få :)
En annan underbar sak som händer är ju att det är VÅR i luften... bara känner all ork o energi komma tillbaka i takt med att snön försvunnit. Älskar ljudet av regn, att det är plusgrader och att solen tittar fram... har varit utan mössa, vantar o halsduk i några dagar nu o det är helt underbart :)
Nu vaknar E... hörs snart igen :)

Kram

1 kommentar:

Mamma med ambitioner sa...

Pussa på kusin mini från oss. Stackars henne och lite synd om dig också som ABSOLUT inte gillar just magsjuka.
Kramisar faster