söndag 28 mars 2010

Uttråkad :(

Hej hopp allihopa :) Sitter här och väntar på att E ska vakna så att vi kan komma ut på en promenad... snacka om att vi båda behöver komma ut :) Vi är såååå uttråkade efter denna långa sjuka vecka som till och med har inneburit vårt första sjukhus besök. Fick åka in på akuten i torsdags med en E som var feberfri men ändå inte piggnade till, visade sig att hon led av lite vätskebrist... just det, lite... jag skulle inte vilja se henne då när hon lider av mycket vätskebrist för detta var tillräckligt otäckt :( Hon fick i alla fall ha dropp över natten så vi blev inskrivna och fick så snällt sova över i ett rum inne på akuten, stackars liten, hon var så utmattad och så alla som skulle dra, slita, känna, klämma o sticka henne... det gör vi inte gärna om igen, nu ska vi bara vara friska o krya :) Det börjar i alla fall gå åt rätt håll, hon är uppe o leker o berättar om hur "humrig" hon e hela tiden, så det här ska nog bli bra tids nog :) Vi är fortfarande lite försiktiga med vad hon får äta, men vi börjar närma oss normala mängder mat så snart ska lilla damen nog vara nöjd igen :)
Nu hoppas jag att detta var mitt sista inlägg på väldigt länge som handlar om sjuka... i fortsättningen får vi hoppas att de handlar om vårkänslor o en massa bus :)
Påsken närmar sig, och jag har sådan tur att jag får vara ledig fyra dagar i rad, ska bli skönt:) Jag har ju som sagt varit hemma en del på sista tiden, men det är ju inte riktigt samma sak att vara hemma med en sjukling och att få vara frisk o ledig :) Hoppas att vi kan träffa en massa folk o hitta på roliga saker hela påsken :)
J o V har ju äntligen kommit hem, träffade dem en kort stund i torsdags innan vi körde in till akuten, men det blev ju ingen riktigt mys stund så det hoppas vi få nu i veckan istället :) Ska bli så kul att se hur barnen reagerar, de har ju inte träffats sen innan nyår.. lång tid att vara utan varandra :) V log så sött när han såg E i vagnen på torsdagen, E däremot var så krasslig så hon hade ingen vidare reaktion, men av V´s leende att döma så var han väldigt glad att se sin lilla E :)
Nu har jag nog babblat färdigt för denna gången.. hörs snart igen :)
Om vi har tur så får vi nog träffa M, S o E i veckan också, det är över en månad sen sist... så kan vi ju inte ha det :)

Kram

Inga kommentarer: