torsdag 11 mars 2010

Pappas födelsedag :)

För i dag e det pappas födelsedag.. hurra hurra hurra :) Grattis till min pappa som fyller år idag.
Lite nyheter från sjukstugan : A var ju hemma med en febrig E i tisdags, på kvällen sa han att han kände sig lite konstig men det var inget mer med det utan han gick o la sig o gick till jobb igår som vanligt. Jag stannade hemma med E igår och hoppades att febern skulle avta, men icke.. den ökade istället :( Och vid halv två kom en A hem från jobb med hög feber o hosta... mina stackars älsklingar.. så idag har jag haft både dottern o mannen hemma sjuka... den ena nerbäddad i källaren, kommer bara upp för att hämta vatten o gå på toa o den andre har sovit middag totalt fyra timmar idag och var ändå inte ledsen när det var dags att gå upp o nanna tillsammans med lala.... så ja.. lite rastlös är jag väl. Var duktig igår o dammsög, svabbade golv, ordnade två garderober, tvättade o lite annat smått o gott.. så idag hade jag slut på sysselsättningar, så nu är jag högst uttråkad o väldigt glad för att jag ska jobba imorgon. Sjuklingarna ska få ta hand om varandra till halv två och sen ska jag pyssla om dem igen hela helgen :) Kvällen är tänkt att spenderas hos mina föräldrar för att fira pappa, men vi får nog se hur det blir med det... de brukar inte vara så rädda för baciller så kanske jag o E kan gå.. kan tänka mig att A inte är så sugen.
Jaha.. annars inte så mycket mer på G här... skulle till Höllviken i helgen, men har fått ställa in igen, vi har försökt få ihop en lekträff sen i november.. det börjar bli lite skrattretande nu. Några timmar efter att jag berättat för min kompis att vi inte kunde komma ringde hon o berättade att hon precis hämtat hem en sjuk pojk på dagis.. så då hade vi ändå inte kunnat komma :(
Nu ska jag hämta mig lite pepsi max och sen ska jag spela dataspel en stund :)
Ha en trevlig kväll :)

Kram

Inga kommentarer: