måndag 8 oktober 2012

En härlig måndag :)

Finaste systrarna säger godmorgon :)

E på väg till moster på middag i söndags, inget regn, men paraplyet skulle med ändå :)


M´s första bad i köksvasken i söndags, inte lika smidigt som baljan, men det funkade :)
Efter en rätt så lång tid av tjat o trots o tjafs, så har jag o mina fina döttrar idag haft en väldigt härlig dag... jag tror faktiskt att jag inte har höjt rösten en enda gång.. kryss i taket kan jag bara säga :) I Lördags var jag på gränsen till att fly hemmet pågrund av gnäll o trots, och då var vi ändå iväg i skrylle på promenad och korvgrillning i några timmar, så det var extra tråkigt att få det bemötandet hela dagen som vi fick just i lördags :( Men så kommer där sådana dagar som idag, jag hade bestämt mig igår för att ge öppna förskolan en chans, jag är inte jätteduktig på att bege mig till ställen där jag inte känner någon, men nu hade jag bestämt mig att vi skulle ge det en chans. Sagt o gjort, imorse klockan kvart över nio kom vi in på öf, E började genast leka, och M sov gott i sin vagn. Klockan tio var det sångstund och det var lite därför jag ville testa, tänkte mig att E skulle gilla det :) Tyvärr måste jag säga att själva sångstunden var lite av en besvikelse, men resten av tiden gillades skarpt av E, en av hennes dagis kopisar var också där och de två lekte så fint i flera timmar :) Den här kompisens mamma och jag babblade en stund och M verkade också gilla att vara där, efteråt traskade vi hemåt i lugn o ro för att äta lunch:) Efter lunch klädde vi på oss igen och gav oss ut på promenad igen, ut en sväng för att fixa en julklapp jag hade fått tips om och sen en runda inom lekplatsen och sen hemåt igen för att mysa resten av dagen :) Det var en nöjd E som somnade i soffan strax efter klockan sex och en ännu nöjdare mamma som sitter här nu och njutar av att ha fått en sån härlig måndag:)
Imorgon väntar nya äventyr, då ska jag o fina J blue ta en lunch på ikea :)
Nu ska jag se om M vill ha lite mat, för jag skulle kunna tänka mig att krypa ner i sängen just exakt nu :)
Ha det bra mina vänner :)

Kram

Inga kommentarer: