söndag 14 oktober 2012

Mysdag :)

Klockan är ett och jag sitter fortfarande i min pyjamas, E o M har precis fått på sig kläder och mina ska väl också på så småningom eftersom vi ska på kalas :) Hade det inte varit kalas idag så hade vi behållt pyjamasarna på, det är en typisk pyjamas söndag, grått o ruggigt ute, så en massa värmeljus o pyjamas e ju det ultimata en sådan dag :) Men nu ska vi som sagt på kalas och det är vi ju inte ledsna för, min fina lillasyster J fyller fjorton idag och hon har valt min (och sin såklart) favvomat till kalasmiddag :) Panerad schnitzel, med pommes o bearnaisesås och såklart när man e knäpp som jag så måste man ju ha jordgubbssylt till för att det ska bli som godast :) Mannen e o jagar så han missar det, kan tro han e ledsen.. men om jag känner min mamma rätt så får han säkert en matlåda hemskickad :)
Var iväg i torsdags och fick E´s ena framtand utdragen, hon har skadat den när hon var mindre och nu satt den löst och då ville man att den skulle dras ut för att inte skada bakomliggande tand eller för att där skulle bli infektion. Vi har varit iväg en gång innan och försökt dra ut den, men då vägrade fröken, så det fick bli ett besök med lugnande och då gick det bättre... väldigt lustigt att se hur den här medicinen fungerade, innan vi gick in var hon sådär lite fnissig och tung i kroppen, men efteråt var hon ledsen o förvirrad, men allt gick som sagt bra och nu är tanden äntligen ute :)
På onsdag är det fotografering på dagis och då påpekade en av E´s fröknar för mig att jag kunde försöka få till en syskonbild, vilket jag hade funderat på men tänkte att M var för liten, men hennes fröken sa att det hade denna fotografen gjort förr, så det var värt ett försök :) Så på onsdag blir det att göra barnen extra fina och traska till dagis klockan åtta och se om vi kan få till nåt bra resultat , hade varit superkul om det fungerade :)
Ja, det var nog det hela just nu, ska som sagt försöka klä på mig... vet inte hur uppskattat det hade varit om jag kommer på kalaset i pyjamas ;)
Ha en fortsatt härlig söndag :)

Kram

Inga kommentarer: