tisdag 19 mars 2013

AAAAAAAAAAAAtjjjoooooo

Då var det min tur, i en veckas tid har jag nu snorat o snörvlat... började väl lite lagom efter mitt förra glada inlägg om sol :) Som tur e har jag inte fått nån feber, så jag har varit hyfsat pigg ändå... trodde igår att det var på bättringsväg, men istället vaknade jag ännu mer förkyld idag... roligt... eller kanske inte.
Har varit på utvecklingsamtal hos Elin idag, mycket trevligt hade de att berätta, men tyvärr så kör hon med samma tråkiga attityd mot sina fröknar som hon gör med oss här hemma, inte så kul att höra eftersom vi verkligen gör allt vi kan för att hon ska förstå att man inte pratar med varken vuxna eller barn på det viset... nån form av översittarfasoner kör hon med, har fått för sig att det är hon som bestämmer och visar klart o tydligt att hon tror det :( Får hoppas att det är en fas och att det går över snart, för det är en högst tråkig fas.
Lilla Moa kör ett tandrace och har den senaste veckan haft fem nya tänder som tittat ut så nu är hon uppe i sju fina riskorn :) Mycket som händer hos den lilla damen, märks att hon vill så mycket, men får inte riktigt ihop hur hon ska göra:) Puttar sig bakåt, men vill framåt... det är inte lätt o va liten ;)
Imorgon e det dags för påskmaskerad på dagis, har varit o handlat lite smink o ett förkläde med en sjalett , får se om vi lyckas få ihop det till en påskprinsessa i år också :) Extra spännande är det ju att farmor o farfar ska hämta imorgon och att hon ska få leka med kusinen därhemma i några timmar på eftermiddagen :)
Nu ska jag förflytta Elin från min säng till sin så att jag kan lägga mig om en stund... hade två trötta tjejer idag, båda sov tjugo i sju... återstår o se när de vaknar imorgon, imorse vaknade Elin kvart i fem... inte OK enligt hennes mamma, vet inte vad jag ska göra för att få henne o förstå att det är bättre o somna om en stund till.
Det var väl allt för idag, ha det toppen :)







Kram

1 kommentar:

Frida sa...

Krya på dig kramar gumman!