tisdag 12 mars 2013

Sol sol sol :)

Hej hopp i stugorna :)
Vilket väder vi har idag, helt underbart :) Jag passade på att tanka på mitt sol o energi konto idag med en sex km promenad efter att jag lämnat på dagis idag :) Moa sov så gott i vagnen och jag mådde så bra av all denna sol, väldigt manad att starta mitt nya liv... men känner jag mig själv ska jag inte ropa hej riktigt än :) Men man ska väl vara glad för det lilla och hittills idag har jag ju varit duktig :) Jag har laddat ner den här runkeeper appen som gör att man kan se hur långt man gått, var man gått och hur lång tid det tagit, måste säga att den peppar lite, kul att se vad man åstadkommit:) Jag promenerar gärna, man kan väl säga att det är mitt motionsval, så då kan det vara lite kul att se hur långa mina olika rundor e som jag brukar gå :) Får hoppas att vädret e på väg mot det bättre så att jag kan fortsätta vara duktig med promenaderna :)
Moa kämpar på med sina tänder, sex stycken är på väg igenom, eller tre av sex är igenom och tre till på väg, så hennes humör är lite upp och ner. Mest glad men man kan ju förstå att hon e lite irriterad i munnen, så allt ska tuggas på :) Just för stunden sitterhon på golvet med sina leksaker, hon har lyckats förflytta sig en bra bit och är nu irriterad för att hon flyttat in sig i ett hörn och kommer nu ingen vart, så härligt att se hur de små liven utvecklas :) Matglad e hon också, så till den grad att jag är lite fundersam på hur mycket jag kan ge henne... just nu äter hon gröt till frukost, halv burk med mat till lunch o lite efterrätt på det för att sen få resten av matburken till kvällsmat och då också lite efterrätt. Till lunch idag blev hon så arg när allt var slut så jag gav henne lite buppe på det och sen blev hon nöjd, så det känns ju inte som om hon blir helt mätt på bara maten.. vi får väl testa oss fram och höra med bvc när vi ska dit om två veckor på åtta månaders kontroll :)
Nu har jag en liten här som nog vill vila en stund, båda tjejerna vaknade innan halv sex idag så det kommer nog hinna bli minst fyra sovstunder innan set är läggdags för natten :)
Ha en fortsatt underbar dag :)







Kram

Inga kommentarer: