lördag 13 juni 2009

Härligt avslut...

.... på en annars så trist dag:) Började dagen med att vara riktigt uttråkad o trött på regn o vind, så jag bestämde mig för att köra en sväng till OBS när E hade sovit klart. Behövde väl egentligen ingenting mer än att bara hitta på något... tänkte att jag kanske skulle kunna hitta ett par byxor till mig. Precis innan vi lämnar huset så ramlar E o slår sitt lilla huvud, inget illa, men hon blev i alla fall ledsen. Det gick över o vi begav oss ut i vinden mot bilen, väl framme vid OBS sätter jag E i vagnen o spänner fast henne, vi traskar in för att påbörja vår spontana shopping resa. I första butiken börjar E klättra ur vagnen, jag kollar selet, hör o häpna... det hade gått sönder... och alla som känner min dotter vet att det inte fungerar o ha denna studsboll lös i vagnen:( Men, jag hade ju precis kommit dit så jag ger det en chans... nu dock ännu mer irriterad än när jag kom dit... jag lyckades i alla fall köpa några plagg till E på Lindex rean, men efter att ha gått ett varv o fönstershoppat så gav vi upp och körde hem igen. Väl hemma fick E mat o sen var det dags att sova igen. Jag tänkte passa på o ringa till babyland för att klaga medans jag var irriterad, men då hade de bara telefontid till tolv och jag ringde SJU minuter över... DRYGT eller vad???? Jag började tänka att jag kanske bara skulle bädda ner mig.. tänkte att inget kunde väl bli bra en dag som denna... men ack så fel jag hade:)
Vi bar bjudna på födelsedags middag hos K o J, bleb en väldigt trevlig kväll med mycket god mat o trevligt sällskap. E har varit på strålande humör o lekt med barnen, somnade en liten stund när vi gick på promenad, annars höll hon sig vaken ända tills jag la henne på kudden nu klockan nio:) Ska bli spännande o se om hon skulle kunna tänka sig o sova till i alla fall sex imorgon:)
Lämnade kvar A borta hos K, killarna skulle fortsätta kvällen med öl o fotbolls snack... stackars J;)
Själv tror jag mig höra hur soffan kallar på mig...

Kram o god natt!!

Inga kommentarer: