söndag 7 juni 2009

Hvert fór sólin?

Ja det man ju undra... vart tog solen vägen? Sitter här på denna söndag eftermiddag och regnet faller utanför fönstret... jag gillar ju regn, men just idag blidde det trist:(
Har haft en härlig vecka annars... i torsdags var ena halvan av tjej gänget här, MV o J med barn, det var väldans mysigt:) J skulle komma med vatten koppor... men det var nog bara värmeplidor han hade haft, men men, vi fick ju umgås i alla fall:) På fredag var jag o E i Sjöbo o träffade andra halvan av tjejgänget:) A o M med barn, det är super kul när vi träffas alla, men det kan vara rätt så skönt att dela upp det också, man hinner ju snacka lite mer när vi är lite färre... i veckan som kommer kanske vi tar en träff allihopa, det var ett tag sen, vi blev ju sjuka när det var dags sist och då blev hela träffen framskjuten, så det börjar väl bli dags nu:) När vi körde hem från Sjöbo stannade vi tiill hos mina föräldrar för att få lite mat, A var iväg med jobbet, så vi tiggde till oss lite mat. Efter middagen körde vi hem till familjen Ohlsson för att önska en trevlig semester, de skulle köra iväg till en stuga. Sen var det verkligen läggdags för E... vi hade kört hemifrån klockan kvart i nio på morgonen och kom hem strax efter åtta.... en lång men väldigt trevlig dag:)
Igår körde jag , A o E till Kumlatofta för att mata grisarna, sen körde vi till Dalby stenbrott, jag hade aldrig varit där innan, så A skulle bara visa hur det såg ut. Kan tänka mig att där är väldigt mysig en härlig sommardag.... det var ju lite höst igår, så det var inte riktigt samma mys känsla: )
På eftermiddagen tog jag o E en promenad bort till min mormor o morfars nya hus, där hittade vi mina systrar o mina föräldrar också... trevlig överraskning. Sen gick vi hem och fick grillad fläskfile av A, det var super gott:)
Idag har jag o E varit på besök hos Sörensens... alltid skönt att bara chilla o mysa där hemma. E fick leka med barnen och jag kunde snacka lite med syrran:) Nu blir det nog mest bara mys i soffan resten av dagen, känns som om det är sådant väder i alla fall:)
Imorgon e det sista måndagen för denna terminen som J, vårt lilla måndagsbarn, ska vara här:( Men sen har hon ju sommarlov o e ledig varje dag, så vi kommer nog att träffas ändå:) Imorgon e det också dags för studenten... x-tra systern G tar studenten, så det vankas fest på kvällen:)
Ska bli kul:)

Kram

Inga kommentarer: