tisdag 5 januari 2010

Inlägg nummer 100 :)


Då är vi igång med det nya året, den femte har det hunnit bli... imorgon är det röd dag igen, mannen ska vara ledig vilket han kan behöva stackaren som fortfarande känner sig lite krasslig, så vem vet vi kanske hittar på något kul :)
Har varit iväg en sväng idag, tandläkaren ställde in, så jag o E körde e sväng till Entre för att träffa M, E o S... har inte haft tid att träffas på nästa tre veckor... så kan vi ju inte ha det :(
Efteråt kom minsting systrarna plus en kusin hit och vi spelade lite gin rummy medans E sov en stund :) Mysigt med spontana tjejträffar :)
Har ikväll suttit och gjort utbildningar på nätet inför min arbetsstart som närmar sig med stormsteg... fick idag schemat för nästkommande veckor med inskolning, blev väldigt aktuellt helt plötsligt... om mindre än en vecka har vår lilla tjej blivit stora dagis tjejen :)
Sitter nu och kollar på ett av mina absoluta favorit program, blev så glad när A berättade att det skulle visas ikväll, Countrygalan... Det är så härlig o ärlig musik:)
Har kännt mig lite vissen den sista tiden... tröttare än vanligt... lättare till tårar... irriterad... kan väl kanske vara en kombination av för lite sömn och stress inför våra förändringar som e på gång, nya rutiner.. jag som kan allt bäst själv, måste lämna över mycket av ansvaret till mannen, han kommer att sköta det galant... inga tvivel om den saken... men jag kan ju bäst själv :( Visst e jag väl tramsig... men jag kan ju inte hjälpa att jag funkar på det viset... har ett stort behov av att ha full kontroll, mår inte så bra annars, men nu får jag väl bara bita i det sura äpplet och slappna av... kommer väl att få magsår av att få hjälp... haha.. knäppare kan ingen vara ;)
Ska kramas lite med mannen nu och lyssna vidare på den underbara musiken som strömmar ut från tv´n :)

Kram <3

1 kommentar:

Mamma med ambitioner sa...

Allt kommer att bli så bra, så bra:)