fredag 1 januari 2010

Nytt år... Nya tider....

Ännu ett år har gått... och jag sitter här som ett fån och undrar var tiden har tagit vägen ?? Har haft ett alldeles underbart år, fått vara hemma med min lilla E och bara njuta.... vi har verkligen tagit vara på vår hemmatid, träffat och umgåtts med vänner och familj, tagit dagarna som de kom och bara haft det allmänt bra :) Vi har ju även hunnit bo in oss i vårt hus också, nu känns det som vårt.... i början kändes det lite som om jag var gäst i någons annas hus, men nu tror jag att vi alla tre känner oss som hemma :) Jag trivs i alla fall super bra :)
Det blev ett högst intensivt slut på året.. jul, kalas, bröllop, begravning och sen till sist gårdagens nyårs firande.. intensivt men för det mesta trevligt :)
A blev ju tyvärr sjuk och fick stanna hemma igår... jag och E gick hem till syster R och åt middag och hade trevligt, körde hem och la E vid sju och sen återvände jag till festen ett tag till. Kom hem vid elva så jag kunde gå ut en runda med hunden innan det började smälla på riktigt, när klockan slog tolv stod jag o mannen utanför och hörde hur kyrkklockorna ringde in det nya året och tittade på alla de varckra raketerna :) Det blev inte som vi hade planerat, men det kändes bra att vi fick vara tillsammans på tolvslaget :)
Jag är ju ingen party människa och än mindre en natt människa så jag tyckte att det var rätt så skönt att få ligga i min säng redan halv ett :) Man är ju rätt så medveten om att lilla E, vår alldeles egna lilla väckarklocka, ringer så glatt när klockan slår sex :)
Idag har jag haft besök av en kär vän, vi träffades på mellanstadiet, hon flyttade till amerika efter sexan och efter det träffades vi en gång om året när hon kom på besök, tills för tolv år sen då det var sista gången hon kom på ett tag och vi tappade kontakten... men för ett tag sen hittade hon mig på det magiska Facebook och berättade då att hon skulle komma över jul... så idag var hon och hennes familj här, vilken härlig familj hon har, det var så mysigt att bara få sitta och snacka lite. E föll pladask för hennes barn och man, så vi kunde sitta och prata hyfsat ostört en stund. Hoppas att det inte dröjer så länge till nästa gång, får se om vi kanske kan skramla ihop en slant och dra till Los Angeles :)
Oj vad mycket jag hade att skriva idag... har varit lite ojämn i humöret känner jag... börjar väl känna lite stress och oro inför att skulla börja jobba igen, har ju lite svårt för att hantera förändringar även om jag tror denna är en bra sådan så känns det lite jobbigt.
Nu ska jag fixa lite popcorn och krypa ner under filten och bara njuta av att alla måsten är avklarade för stunden :)
Hörs snart igen... God fortsättning på er alla :)

Kram

Inga kommentarer: