måndag 27 februari 2012

Sängen....

Ligger i sängen och har det tråkigt, finns inget tradigare än att ligga sjuk :( Försöker låta bli o prata eftersom jag får världens hostattacker så fort jag pratat en liten stund, men det är svårt när man har en uttråkad treåring som sällskap. E konstaterade igår att vi skulle vara lediga idag och när man e ledig då är man ju frisk sa hon med ett stort leende... om det väl ändå varit så enkelt att varje gång man skulle vara ledig då var man mirakulöst frisk... istället fick jag snällt förklara att hon är ju frisk i alla fall men mamma är inte riktigt frisk så vi får stanna hemma o mysa hela dagen.
Enda fördelen med att ligga såhär är att jag nu mer o mer känner lite sprattlande i magen :) Är i vecka 18 nu så det kommer väl kännas tydligare o tydligare hädanefter:)
Pratade precis med min chef o sa att jag stannar hemma imorgon också... tänkte passa på o sova lite medans E är på dagis o har det roligt. Kan ju inte skada o vila halsen en dag extra så att jag kanske blir av med den här dryga hostan.
Nu är mitt troll här o bråkar med mig... jag försöker övertala henne att vi ska åka till affären för min pepsi är nästan slut och då berättade hon snällt att det gör inget för när man e sjuk får man inte dricka pepsi ... tur att inte hon bestämmer ;) Men jag tror inte jag får med henne till affären, för vid tre års ålder har hon kommit på att det är skittråkigt att gå o handla :( Illa ....
Nu e det nog dags för mat... här börjar gnällas...
Ha det bra :)

Kram

Inga kommentarer: