onsdag 29 februari 2012

Fortfarande sängen :(

Jodå, ligger kvar här i min säng och tycker synd om mig själv... men nu har det i alla falla börjat vända... fått i mig lite knäckebröd o vatten nu så energin börjar vända. Drabbades ju av en av mina värsta mardrömmar i måndagskväll.... kräksjukan... och denna gången var det jag som blev sjuk :( Nu håller jag bara tummarna att de andra två klarar sig, för jag pallar rent ut sagt inte mer baciller.... en månad har vi hållt på med sjukdomar som avlöser varandra så nu tycker jag at det kan vara bra.
Stackars E var som en speedad duracellkanin här hemma hela dagen igår, hon hade sett framemot att gå på dagis, men fick ju bli hemma när kräksjukan slog till, vill ju försöka stoppa spridningen så gott jag kan. Men hon hade tur för snälla pappa kom hem tidigare från jobb och tog med henne ut en sväng så att hon fick lite utlopp för sin energi. Sen var han o handlade och kom hem med fina tulpaner för att lysa upp lite i min sjuktillvaro, min fina älskling :)
Jag är världens sämsta magsjuke patient... tar mig sååååå lång tid att börja äta igen, jag är så rädd att jag ska börja kräkas igen... kan inte komma på vad jag ska våga äta. När E var sjuk sist så hittade A på nätet att Ahlgrens bilar är bra att äta när man varit dålig, så några sådanan har jag fått ner ihop med knäckebröd o vatten, så lite energi är där nu i alla fall. Har ju en liten till att tänka på, så nu får jag se till att äta.
Nu ska jag krypa ner o passa på o vila lite till.
Hörs snart igen :)

Kram

Inga kommentarer: