lördag 24 oktober 2009

Funderingar

E sover o jag sitter här o funderar på allt som komma skall.. det är mycket som händer nästa år... länge tills dess säger ni, men det är det ju inte:( Jag ska börja jobba igen, o visst det ska bli kul, men samtidigt så avslutas ju detta fantatiska kapitel som pågår i mitt liv... det kanske kommer fler liknande kapitel, det vet man ju aldrig, men just detta kapitel som jag fått dela med min älskade dotter i över ett års tid tar slut. Nu ska man på med arbetshandskarna igen , E ska få börja på dagis eller hos dagmamma, inte helt klart på den punkten än, o livet ska få en helt ny rytm igen.... jag tror att E kommer att älska dagis, alla nya kompisar o fröknar o allt spännande som händer. Jag kommer själv att tycka det är skönt att komma ut i verkligheten igen, men klivet dit är jobbigt, efter en vecka är man väl inne i allt igen o jag kommer o undra varför jag skulle göra det så jobbigt för mig själv... men just nu vill jag verkligen inte att allt ska förändras...
Försöker hitta på så mycket som möjligt för att dagarna inte ska vara fyllda av frågor o funderingar, jag blir ju lite lätt stressad när inte allt är planerat o klart :) Känner av lite oro för tillfället, får väl försöka knyta ihop alla lösa trådar så att jag bara ska kunna njuta av att vara hemma med E nu dessa sista månader :)
Känns skönt att vi kom iväg på vår resa tillsammans, hade varit roligt o A också hade varit med, men det får bli nästa gång. Nu blir det inga stora äventyr på ett tag, men små äventyr kan också vara bra :)
Spenderade en härlig höstdag i Sjöbo igår, det blev promenad, marknad, trevligt sällskap o efterlängtad äpplekaka :) Idag har vi varit på babysim o i eftermiddag ska vi iväg o träffa R o pojkarna... aldrig fel med lite bus :)
Har haft mamma o pappa o systrarna på middag två dagar i veckan, deras kök är under renovering, så de passar på att äta hos sina döttrar under tiden:=) Trevligt eftersom man sällan hinner träffas annars:)
Nu får jag nog ta o göra mig klar, E vaknar väl snart o vill ha mat o sen ska vi iväg o handla :)

Kram på er :=)

Inga kommentarer: