onsdag 28 oktober 2009

Lättnad

Idag har E nog fått en dagisplats, och jag drar en suck av lättnad:) Ringde till det dagis som vi satt som andra val idag och fick då reda på att där fanns en plats till vår älskling i januari, kan tro att denna mamma blev glad, har ju som sagt känt mig lite stressad eftersom inget var helt klar. Det är det i o för sig inte riktigt än nu heller, men vi har blivit erbjudna platsen så det som är kvar är att hälsa på o sen tacka ja :)
Har haft huset fullt av gäster idag igen... det är mysigt med mycket folk på besök, men ack så skönt när alla åker hem... C kom som planerat i morse, dagis ringde R o sa att M inte mådde bra, så jag C o E åkte o hämta honom också... han led av huvudvärk och piggnade till när han hade fått en alvedon:) Närmare nio kom mamma med I, J o kusin E, syster R kom också för att ta hand om sina sjuklingar och efter tolv hade syster K också kommit :) Som ni kanske förstår så var ljudnivån på topp idag igen, så när klockan var två och alla hade gått hem så tog jag o mannen med oss våra två flickor på en underbart härlig höst promenad i byn :)
Väl hemma efter promenaden satte jag mig i bilen o körde en vända till OBS för att se om jag kunde hitta ett par nya byxor till mig, det kunde jag och jag hittade också en del plagg till E på rean, me like :)
Nu har E gått o lagt sig, maten är uppäten o undanplockad, leksakerna är alla på sina platser o snart ska jag slänga mig på soffan... bara lite tvätt kvar, sen får det vara bra för idag :)

Kram

Inga kommentarer: