söndag 20 december 2009

Söndag morgon :)

Sitter vid köksbordet med min dator framför mig, brevid mig sitter dottern och sjunger och läser sina böcker och utanför fönstret faller den vackraste snön jag någonsin sett :) Jag kan inte minnas att jag någonsin sett snö som denna, och det bara kommer mer o mer o mer :) E verkar också gilla snön, vi har varit ute några gånger nu, och hon traskar runt i snön som om hon aldrig gjort nåt annat :) Det är något alldeles visst som händer med en när allt är så vackert runt om kring en... ännu en gång förvånar livet mig :) Min härliga kompis pappa håller på att återhämta sig och det verkar ordna sig, kanske inte helt på det viset som man hoppats på, men trots allt så är han på väg tillbaka:) Han har en lång väg framför sig, men med sina döttrar vid sin sida så tror jag att han ska klara det galant :)
Igår var vi på terminens sista babysim, det var väldigt mysigt, väl hemma kollade jag på kallelsen för nästa termin och upptäcker att avgiften har höjts med två hundra kronor... det tyckte jag var en rätt så saftig höjning, kanske inte så mycket pengar i det stora hela, men jag tycker nog att det var till att ta i lite väl mycket :( Hade inte bestämt oss innan om vi skulle fortsätta och nu blev jag i alla fall lite trotsig och känner att vi kanske skulle strunta i det, men E älskar ju att bada så man kanske ska tänka lite på henne :O)
Även om jag nu älskar snön så börjar jag känna mig lite insnöad... i vanliga fall bara sticker man ut och gör vad man ska, men nu får man tänka till lite... ack så jobbigt :) Kan ju inte köra vagnen på trottoarerna, man tar ju inte precis cykeln och bilen vill man ju undvika i högsta möjliga mån... så jag tror nog att vi får införskaffa en pulka till E och promenera allt vad vi ska de närmsta dagarna :) Frågan är om hon sitter kvar i den... och om snön har tänkt stanna kvar ... och om jag kommer att gå ut... och om ... jag bara skoja, har inga fler frågor... kanske ska ringa mannen och be honom köpa en pulka på väg hem från jakten....
Jag hoppas att min kompis Sam hör av sig idag... hade varit så kul att i alla fall snacka lite och sen får vi nog vänta med att träffas tills det slutat snöa och vägarna blir lite bättre... jag har i alla fall inte tänkt köra någonstans idag :)
Oj vad det blev mycket idag... inspirerad av det vackra snölandskapet utanför mitt fönster :) Nu ska jag underhålla min dotter, ska ändra hennes sovrutiner så att det bara blir en lur, alltså får jag hålla henne sysselsatt och vaken i alla fall till elva :)
Ska sluta nu...
Hörs snart igen :)

Kram

Inga kommentarer: