lördag 27 februari 2010

tredagars helg :)

Sitter här nyvaken med en pigg liten E... fröken vaknade pigg som en lärka halv sex idag, som jag älskar när hon kommer in i sina tidiga preioder... NOT. Har i alla fall sovit gott inatt, båda två, jag somnade gott vid tio, så några härliga timmars sömn blev det.
Skulle egentligen jobba denna helgen, men chefen behövde byta, så jag jobbar nästa helg... detta innebär att jag får en tredagars ledig helg nu och det känns så skönt:) Det blir lite tuffare nästa vecka, så jag jobbar sju dagar på rad, men det e sånt man får ta :)
Förra veckan var jag hemma med E som var sjuk, men denna veckan har allt varit som vanligt igen och vi har kunnat jobba och varit på dagis. Det är alltid skönt när allt är som det ska... vi +var så uttråkade här hela förra veckan och vi var sååå trötta på varandra, instängda i ett hus i sju dagar utan att träffa nån annan eller komma ut är inget att rekommendera. Visst hade vi våra mysiga stunder, eller rätt så många av dem, men det är inget kul att vara hemma sjuka så länge. Men nu är vi i alla fall friska igen och har det bra...
I torsdags hade vi ledig dag o då begav vi oss till Sjöbo för att umgår med våra kära vänner, vi hade en helt underbar dag och barnen lekte tillsammans och busade som aldrig förr :)
Igår kväll firade vi fredag tillsammans med svärföräldrarna, hade inte träffat dem på länge så jag tyckte det var dags, det blev en mysig kväll med god mat och trevligt sällskap :)
idag funderar jag o Epå att träffa vännerna från Sjöbo igen... kanske en tur till OBS blir aktuell. Än är det tidigt, så vi får se hur vi gör:)
Vi önskar er alla en bra dag o en trevlig helg :)

Kram

Inga kommentarer: