onsdag 14 juli 2010

Trött..







Blev väckt av ett babblande litet troll klockan fem imorse... o jag som hoppades på att hon skulle sova så länge nu när det var svalare i sovrummet... nähä... kanske en annan dag :)
Har tänkt oss ett dopp i poolen hemma hos mina föräldrar idag, är högst rastlösa, måste ut o umgås lite :)
Stod precis o lyssna på en diskussion mellan far o dotter :
A har stängt in sig på toa, utanför står E o bankar på dörren
- Pappa, jag måste borsta tänderna!
inget svar.. upprepar tio gånger till...
- Pappa, jag vill borsta tänderna!
- Nej
- Jag behöver bosta tänderna..faktiskt !
Min sötaste lilla troll unge, var får hon alla stora ord ifrån :) Man kan ju inget annat än skratta när man lyssnar.
Häromdagen satt vi och tittade i ett fotoalbum från när hon var bebis, där var en bild på mig o henne tillsammans, helt plötsligt utbrister hon " min lilla Hattis" som då ska vara min lilla Hafdis :) Så på vissa bilder är jag mamma o andra är jag Hafdis :)
Innan sprang hon runt o jagade sin pappa o kallade honom för älskling :) Hon är bara sötast :) Svårt att bli arg för att bli väckt fem när hon är så söt :)
Får se hur länge min beundran håller i sig idag, hon har ju en tendens att bli lite mindre söt när hon inte har sovit tillräckligt mycket :) Men än så länge är hon sötast i hela världen :) Hon kom precis in i sängen till mig, sitter brevid mig o bläddrar i sin bok, för var sida hon vänder säger hon "försiktigt", undrar om jag är lite tjatig :)
Får väl ge henne lite mat, hörde hur hon berättade för A om hur hungrig hon var när han tog sin matlåda :) Stackars lilla barn som aldrig får nån mat ;)
Ha en underbar dag :)

Kram

Inga kommentarer: