onsdag 9 februari 2011

Huvudvärk :(

Har haft en tråkig huvudvärk stora delar av dagen:( Misstänker att den kommer av värmen på jobb, vår luftkonditionering e sönder o vi har ju en ugn på hela dagen så där blir rätt så varmt, sen springer man fram o tillbaka o fixar både det ena o det andra... försökte promenera bort den när jag kom hem, tog med mig min lilla sjukling o mannen o vovven ut i friska luften, men det hjälpte tyvärr inte... men men lite motion fick vi i alla fall :O) Inte ens mat hjälpte, så nu har jag tagit en tablett så att jag förhoppningsvis e av med den innan läggdags.
Har som sagt en liten sjukling här hemma, feber, hosta o förkylning... stackars liten:( Hon har fått vara hemma o mysa med pappsen, jag kan ju inte vara hemma från jobb när chefen är på semester, så det fick bli pappa som tog hand om sjukmys denna gången också.
Ska på fest på lördag, ska bli trevligt, E ska sova hos mormor o morfar då det är barnfri fest.. länge sedan man var på en sådan:) Ser fram emot att träffa alla, ses inte så ofta, men de gånger vi ses brukar vara trevliga :) Vi ska träffas för att fira vår goda vän R som fyller år :) Ska bara se till att vi håller oss friska, avstår gärna från E´s sjuka....
I helgen som gick var vi hos svärförädrarna och åt god middag o umgicks, supertrevligt :) Den årliga soppan med klimp... sååååååå gott, min absoluta favorit soppa:) Sen var det pepparrotskött med potatis o pepparrotssås och till efterrätt fruktsallad med glass o grädde, kan bara säga att lyckan är total när man får en sådan middag :) Tack svärmor <3
Nu får det nog bli lite mys i soffan med sjuklingen, sen tidigt i säng då jag ska upp i ottan för att hinna ut med hunden innan jag ska köra till jobb:)
Sista jobbedagen denna vecka, sen e chefen tillbaka o jag kan slappna av igen.. ni kan tro det ska bli gött att sova gott på natten igen:)
Ha det toppen :)
Hörs snart igen :)

Kram

1 kommentar:

Mamma med ambitioner sa...

Ite fläkten också väl. Nu har ni verkligen fyllt kvoten vad gäller otur. Stackars dig tur att chefen kommer i morgon. Krya på dig huvudvärk är inge vidare. Drick massor kram Kristina