lördag 23 maj 2009

Vilken vecka:(

Här har det varit sjukdomens vecka:( E blev som sagt magsjuk natten till i måndags, var dålig på natten och lite på morgonen, inte så farligt tänkte jag.... jag som har kräkfobi:) Med magsjukan kom förkylning, feber och så självklart nya tänder. På tisdag började jag känna mig lite halv krasslig och på natten till onsdag mådde jag vansinnigt illa, jag lyckades låta bli att kräkas, men mådde därefter... jag skickade ett sms till A på morgonen och frågade om han skulle kunna komma hem lite tidigare så att jag skulle kunna få sova, det skulle han försöka och klockan elva var han hemma. E började ju må lite bättre, hade inte kräkt sen lunch på tisdag, så hon var ju lite aktiv och jag hade ont överallt.. orkade knappt lyfta henne:( A kom i alla fall hem, gick o handlade och sen gick jag till sängs... när jag precis har lagt mig hör jag hur irriterad E är, då är A på toa o kräks.... kan ni förstå vilken j..la vecka detta varit. Så onsdagen var både jag o A döende och E började piggna till, ingen toppen kombination om jag får säga vad jag tycker.
Nu börjar det gå mot bättre tider... A känner sig helt som vanligt och E börjar komma tillbaka hon också... jag är fortfarande väldigt förkyld, men magen känns bättre och vi äter alla igen:)
På måndag e det bestämt att vi alla ska vara helt friska, jag o E ska vara helt utan förkylning och hon har förhoppningsvis börjat få i sig mer normal portioner av mat... svårt att veta just för tillfället om hon är trött eller hungrig.
Hennes tänder bråkar en hel del också, vad jag kan se så är tre av fyra framtänder i överkäken igenom, men det kliar fortfarande.. får hoppas att det ger med sig snart.
Nu ska jag kolla Robinson med mannen, börjar kännas lite mer normalt här hemma nu:)

Kram

Inga kommentarer: