söndag 3 maj 2009

Trötter här:)

Hallo hallo... det var inte igår:) Har varit iväg på en mini semester några dagar, härligt:) Körde i onsdags till Dalsland, skulle till familjen J´s stuga tillsammans med svärföräldrarna, familjen J och självklart A, E o T också:)
Hade en vansinnigt varm resa upp, E tyckte inte alls det var trevligt stackarn... det var som att sitta i en bastu, e man då 8 månader gammal så e det inte så lätt att hantera värmen.... men men , vi kom fram till slut och då blev allt bra igen:) Vi var först på plats, åkte till stugan och lämnade av all packning, sen styrde vi bilen in till B-fors för att handla lite och äta kvällsmat, blev Sveriges godaste kebabtallrik, tur att den e så långt borta, annars hade jag varit bra mycket tjockare än vad jag redan är:)
Åkte tillbaka till stugan och nattade E, läste en stund innan svärföräldrarna kom fram, pratade lite med dem och sen gick en trött liten jag till sängs:) Familjen J anlände lite senare på kvällen, så till frukost var vi alla samlade, Trevligt:)
Där har hänt en hel del i stugan, blir bara finare o finare för var gång man kommer dit, detta var första gången som jag sov där, väldigt mysigt:) E verkade också gilla stugan, hon har sovit jätte gott och lärt sig krypa ordentligt:) Hon e för go vår lilla tjej:)
Familjen J´s lilla vovve blev tyvärr huggorms biten, så det blev till att åka till närmsta djursjukhus med henne, det låg ungefär två timmars bilväg bort. Hon fick stanna där två nätter, kom tillbaka igår, svullen som tusan, men trots allt helt okej, det var tur:) Min stackars svägerska fick ont i magen och blev halvt om halvt sängliggande... det är ju aldrig kul, men än mindre kul när man känner att man har en massa som man vill fixa o dona med... men kroppen har ju underliga sätt till att få oss o vila, detta var väl ett sätt... Hoppas att hon e bättre snart igen...de ska ju snart tillbaka igen o då misstänker jag att hon tar igen allt hon inte fick gjort denna gången o lite till;) Så till sommaren när vi kommer nästa gång har där säkert hänt en hel massa, ska bli kul o se:)
Det har trots allt varit en härlig mini semester, E´s första av många:) Har haft underbart väder, varit på långpromenader med både svärmor o min svägerska... blev några steg på stegräknaren i alla fall:)
Det är alltid kul att komma iväg lite, men guuuuddddd så skönt det är att komma hem, har tvättat o plockat undan allt, renbäddat våra sängar, duschat och rakat benen o gjort hårinpackning, så nu är jag helt slut och ska strax krypa ner i min säng... som jag har längtat:) Sängarna i stugan var i o för sig väldigt sköna, men det är ju nåt visst med ens egen:)
Får se lite vad veckan har att bjuda på... imorgon blir det nog bara hemma dag, lite mer tvättande, handling och sen e det ju måndag, då kommer ju vårt måndagsbarn J på eftermiddagen:)
Nu ska jag nog tacka för idag... Har säkert glömt en hel massa som jag skulle ha berättat, men men... där kommer fler dagar:)
Godnatt!!

Kram

Inga kommentarer: