lördag 4 april 2009

oh du härliga lördag:)


Vilken underbar dag:) Startade dagen med babysim, vi älskar ju detta mys badande, jag o E. Idag fick vi se fotona som undervattens fotogarfen tog, inte helt nöjd, men dock inte så missnöjd att jag kunde låta bli att köpa bilderna. Kom på när jag stod o kollade igenom alla bilderna, att man skulle ju egentligen varit bland de sista inte första... vår babysim ledare, som hjälpte till vid fotograferingen, hittade inte en riktigt bra teknik förrän mot slutet:( Men men, de blev hyfsade:)

Efter simningen var det dags för frukost och sen skulle E vila, hon är alltid super trött efter badandet:) Sen efter lunch bar det av till Lund för att fira lillasyster K som ju fyller 25 år idag:) Det bjöds på väldigt god tårta och kärleksmums som konditor syrran hade bakat... mums:) Där var mycket folk, så det blev väldigt varmt, men det gick bra ändå:)

Eftermiddagen har sedan gått i fixandets tecken, A har fixat grinden, monterat barnsadel på min cykel o lite annat smått o gott. Själv har jag tvättat barnsadeln och chassit till vagnen, lite smutsigt efter vintern. Sen har jag även, hör o häpna, äntligen sänkt E´s säng, s å nu kan hon inte ramla ur och slå sig. Jag har ju systrarna I o J här, mamma o pappa är på fest, så de ska sova över:) Det är alltid väldigt trevligt:) Just nu sitter de vid tv´n och väntar på att Hannah Montana ska börja... jag passar då på att sitta här en stund.

Idag har vi haft grill premiär, det blev älg med klyftpotatis och bearnaisesås. Sjukt gott:)

Nu ska vi snart krypa till sängs, men det blir väl lite tv tittande först... J påminde mig precis att vi skulle ju äta vattenmelon först.... Tänk att jag nästan glömde det... fy på mig:)

Jag hoppas nu på att E ska sova lite längre imorgon och att vi sen ska vara duktiga och ta en promenad innan frukost:)


Nu får det vara bra för idag:)


Puss o god natt!!

Dagens bild föreställer syster J i mina solbrillor:) Cooling!!

Inga kommentarer: