måndag 20 april 2009

Underbar start på veckan:)


Det är så härligt när man startar veckan på rätt sätt:) Vaknade i morse vid halv sex av att E var pigg o glad, brukar ligga i sängen o mysa en timme ungefär innan vi går upp, vid halv sju tyckte jag hon var lite grinig så jag gav henne nappen o så kröp vi ihop... o somna om.... till åtta:) Det var så gosigt kan ni tro, det händer inte ofta längre att hon e stilla länge nog för att somna så hos mig, men idag mös vi:) Vi tog det väldigt lugnt sen... vid tio styrde vi bilen mot coop på stora Bernstorp för att storhandla.... till och med det var trevligt, vi gick där och tittade på allt möjligt, E somnade en stund igen i bilstolen i kundvagnen, så jag kände mig inte det minsta stressad:)

Kom hem lagom till lunch och sen framåt halv två var det dags för E att sova en stund igen, då tog jag min bok och satte mig i solen och njöt... fick lite färg på kinderna:)

När klockan närmade sig tre vaknade E igen och precis då dök vårt måndagsbarn upp, min syster J, vi bestämde oss för att köra en sväng till Nova och sen körde vi och tittade när A spelade säsongens förste match med sitt korpen lag:) Vädret har ju varit så himlans underbart så man vill ju inget annat än att vara ute.

Hemma igen vid halv sju, matning o nattning, sen lite mat till mig o J, skicka hem henne och sen var det dags för motionsrunda:) Min kompis J kom förbi och hämtade mig och sen begav vi oss ut på en promenad med våra stavar, det blev en timmes underbar promenad i detta vackra väder:)

Ja som ni hör, så kan man ju knappast få en bättre start på veckan... hittade till och med två toppar till mig på Nova:) Och en skit söt dress till E:)

Nu hoppas jag bara att resten av veckan fortsätter så som den har börjat:)


Har ju hunnit med en tur på filten i trädgården också... E tyckte det var härligt att klättra på mamma:)


Kram

Inga kommentarer: